Laodumin

Szoknyás felsőoktatás

2013.10.03. 16:37 | Laodumin | 228 komment

A Kaposvári Egyetem divatdiktátor-rektora öltözködési szabályokat fogalmazott meg a hallgatóknak és az oktatóknak. És holnaptól 1931-et írunk. Vagy 1897-et. A kiszebáb égetést meg felváltja a liberálisok égetése: a szoknyában, sminkben flangáló nagykorú állampolgárokat kikötik egy magasabb deszkához, aztán nemzeti leányanyák, csecsükön lógó gyerekeikkel (mert akkor ugye a diákhitel egy részét, pontosabban egyetlen félévét állja az állam, ha szülnek) meggyújtják őket; a rövid nadrágos grunge urakra köveket kötnek a nemzeti csizmában ugráló nemzeti legények, aztán uccu őket a vízbe. Punkok nem kellenek az egyetemre, sem roadiek!

Mert a nemzeti egyetemek szörnyűséges helyzetéért felelős Fideszes oktatáspolitika szerint ezzel lehet javítani a szellemi színvonalon. Tehát egyetemen tanuló felnőtt állampolgároknak elő kívánja írni egy személyben a tisztelt rektor úr, hogy mi minősül büdös parfümnek, vagy nem megfelelő öltözéknek. Ebből az emberből egyszer államtitkár lesz!! 2014-ben, nem 1931-ben, vagy 1897-ben.

Az egyetemeken tanulók szellemi fejlődését még véletlenül sem befolyásolja, a Fidesz kormányzat alatt többször előforduló szénhelyzet, amikor az egyetemek kénytelenek bezárni. Most már rendszeresen. Nem, nem. Az öltözék, na az befolyásolja. Azt most nézzük el, hogy a híresen drogos hippimozgalmak tagjai félájult állapotukban is, félfejjel a budiba hajolva, összehányt ruhával jobb oktatáspolitikát lennének képesek összeböfögni, mint a Fideszes urak; hát még amikor a Lennon utódok józanok voltak, na akkor még Nixon is összecsinálta magát. De tessék művelnie magát rektor úr! Még a Hairben vonagló ifjak is különb disszertációt tudtak összerakni, nem is beszélve Ginsbergékről, mint schmitt alias pali. Vagy maga. No mindegy, az egyetemi mozgalmak minket, magyarokat nem érintenek.

Hadd kérdezzem meg: vajh mikor fog rektor úr fellépni az egyetemén is jelenlévő nyíltan rasszista hölgyekkel/urakkal szemben? Vagy azt szabad, ha jó ruhában vannak?

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://laodumin.blog.hu/api/trackback/id/tr535549334

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Dresscode? Micsoda elnyomás! 2013.10.04. 14:19:09

Olvasom a kommenteket, reakciókat a Rektor Úr döntésére (itt olvasható), mellyel kvázi egy konzervatív hagyományt élesztett fel az általa igazgatott intézményben. Meg kell hagyni, kérem szépen, én egyetértek vele. Az egyetemeknek korábban sokallta na...

Trackback: Egyen ruha 2013.10.04. 10:52:36

A Kaposvári Egyetemen ezentúl csak megfelelő öltözetben jelenhetnek meg a hallgatók; a szabályzat - állítólag - kitér a lányok által hordható szoknya hosszától a fiúk ingének színén át a cipőkig szinte mindenre. A sajtó megdöbbenve ír az egyetemi rende...

Trackback: Celeb retro: Csapó Virág 2013.10.04. 10:30:15

Meztelenül demonstráltak a Kaposvári Egyetem hallgatói, így tiltakozva a rektor dress code-ja ellen, ettől hangos most a net. Meztelen az óraadó tanár is, a Barátok Köztből is ismert Csapó Virág. A hajtás után természetesen megnézhetitek az akcióról ké...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.10.04. 12:32:00

@Valóraváltógép: Sokféle szakterület van, állattudományi, mezőgazdász kar, pedagógia és a művészeti kar. Az ésszel kezelés szabályozás nélkül is működne, mint bármilyen közösségben, automatikusan. Királylányok is akadnak mindenhol szinte, de a nagy átlag normális természetesen. A probléma lényege az hogy ki és mi alapján dönti el hogy mi a túl kivágott ruha, vagy mennyiben ápolatlan valakinek az arcszőrzete. Ezek nem egzakt minőségek és jogi szabályozásnak alávetni ilyen dolgokat képtelenség.

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 12:32:30

@csepke: Jó, csak aztán vigyázz, majd egy komolyan vehető, öltönyös figura ne forgassa ki a szüleidet, nagyszüleidet minden pénzéből. Éljen a felületesség, a ránézésre ítélés.

Valóraváltógép 2013.10.04. 12:33:12

@Ludovikás Levente: Az utolsó bekezdésed már bennem is felmerült. De úgy gondolom, ez csak egy nem túl jelentős (viszont hangos) részük.

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 12:33:25

@shitgun: Munkahelyen majd én eldönthetem, hogy fizetnek-e hozzá eleget. Van az a pénz, barokk nemesi ruhában járjak dolgozni.

Valóraváltógép 2013.10.04. 12:34:49

@dr kotász: Jó, de eddig gyakorlatilag csak annyi történt, hogy megjelent ez cetlin, vagy körlevélben, vagy nem tudom hogy... és kitört a pánik. Egy olyan eset sincs, amikor nem ésszel kezelték volna, nem?

csepke 2013.10.04. 12:36:38

@Nemzeti Dohányos: hát erre mit is mondhatnék ;) cuki vagy

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.10.04. 12:37:00

@rekszem: Ha én egy százmilliós project megrendelője lennék, és valaki egy tárgyalásra vagy szerződés aláírásra rövidgatyában és pólóban jelenne meg, felállnék és keresnék mást.
Én is megadom másoknak a tiszteletet, hogy az alkalomhoz illően öltözöm fel, elvárom másoktól is.

rekszem 2013.10.04. 12:37:54

@shitgun:

magyarán azt mondod, hogy ha egy ember agymenése ezrek mindennapjait keseríti meg értelmetlenül, akkor az rendben van és mindenki fogja be a pofáját?

nem tudom mivel közlekedsz, de ha mondjuk a bkv előírna az öltöny viselését a buszon, akkor te azt mondanád, hogy:

a, elfogadom uraim, megyek is az öltönyboltba 10 állandó darabért
b, nem fogadom el a döntést, de tiszteletben tartom, holnaptól napi 30 km-t gyalogolok a melóhelyre
?

hmmmm?

2013.10.04. 12:38:33

@dr kotász: Az én munkahelyemen is van dresscode, kábé senki nem tartja be, pedig nagyon pontos, részletes infók vannak benne. Arra viszont jó, hogy legyen egy írásos nyoma, hogy az extrém dolgok nem megengedettek. Kaposváron sem hiszem, hogy öltözködési bizottság fogja mérőléccel ellenőriznia dekoltázsokat és szoknyahosszokat, ezt szerintem egy iránymutatóként kéne felfogni, hogy bugyivillantós szoknyácskát és fél cickót kidobó felsőt ne. Ha ezt a diákok hiszti helyett a helyén kezelték volna, nem lenne belőle semmi, hír se, de ugye jobb, ha hír van belőle, mert akkor indulhat a hőzöngés. Tipikus esete annak az egész, hogy azért vesznek komolyan valamit, hogy lehessen ellene ágálni.

rekszem 2013.10.04. 12:38:50

@panaszmuki:

szerencsére nem vagy 100 milliós projekt megrendelője :)

és ha az lennél, akkor pont leszarnád miben ül veled szemben az ember, ha a rábízott munkát el tudja végezni

rekszem 2013.10.04. 12:41:02

@shitgun:

vagy éppen csak megelőzik azt, hogy a rektor úr személyesen távolítson nem általa nem szívesen látott diákokat az intézményből, mert pl. vizsgán szerinte túlzottan szagos a parfümje

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.10.04. 12:42:08

Dress code minden jobb oktatási intézményben és munkahelyen van. nyugaton ráadásul még inkább mint itthon. Minek megy ez a fölösleges ballibbant ajvékolás megint?

2013.10.04. 12:42:19

@rekszem: jajjaj, mindjárt halált fog okoznia dresscode. Megnyomorítja? Kinek az életét nyomorítja meg, hogy nem vehet fel ultramini szoknyát meg papucsot? Komoly, tényleg? Tudom, a nyár, bár tudtommal május környékén nagyjából vége a dalnak, de tételezzük fel, hogy májusban 42 fok van, mi történik: 1. leszarod a dresscode-ot., és bemész rövidgatyában, nagyjából semmi sem történik (vagy mi a retorzió szerinted, hat botütés? komolytalan az egész, nincs is büntetésről szó) 2. ahogy minden multinál és közhivatalban, kirívó hőségben engedélyezik a lazább öltözetet, problem solved 3. felveszel egy vékony, nyári hosszúnadrágot, pölö lenvászon, ha ismerős. Hatalmas nyomorítás, úristen, tényleg.

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 12:42:31

@panaszmuki: "Megadni a tiszteletet" eh, mintha a ruhgán múlna. Ha te ilyen mentalitással nekem dolgoznál, kirúgnálak. Mikor a Microsoft és az IBM megkötötték az első DOS-üzletet, az MS-esek öltönyben, az IBM-esek farmerban és polóban mentek, mert mindkettő úgy akart öltözni, ahogy a másik. Te bezzeg felálltál volna az asztaltól. Na ezért sem lesz sose magyar IBM.

2013.10.04. 12:45:20

@rekszem: hát ez már konkrét paranoia. Egyébként ha rektor ki akar rakni valakit, nem kell hozzá parfüm. Hugomat úgy dobta ki a tanszékvezető, hogy egy éven át egyetlen tárgyból szigorlatoztatta (összesen 11-szer, teljesen szabálytalanul), mindig egyest adott neki, pedig már kívülről tudott mindent (anyám ugyanilyen szakos, tudta, hogy hugom tudja), amikor meg szóról szóra felmondott mindent, a tag közölte, hogy biztos puskázott vázlatírás alatt, egyes. Nem kellett parfüm.

rekszem 2013.10.04. 12:45:49

@shitgun:

ha szerinted nincs értelme a dresscodenak, akkor minek van? :)

egy normális közösségben elég lenne annyit mondania az oktatónak, hogy pl. legközelebb be jöjjön ribancnak öltözve és nem központi szabályzatot kiadni

kukatr 2013.10.04. 12:46:37

@shitgun: "Az én munkahelyemen is van dresscode, kábé senki nem tartja be, pedig nagyon pontos, részletes infók vannak benne."
Azt ugye tudod, hogy innentől kezdve a szavad jóval kevesebbet ér?

Valóraváltógép 2013.10.04. 12:47:39

@kukatr: Miért érne kevesebbet a szava? Pont annyit ér, mint a tiéd, vagy az enyém. Egy vélemény.

rekszem 2013.10.04. 12:49:39

nálünk az egyetemen volt egy pali, aki mindíg ugatott, hogy a csajok ne merészeljenek miniszoknyában jönni vizsgára

aztán a palit kibaszták az intézményből, mert túl sok panasz jött rá, hogy molesztálja a leányokat :D

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.10.04. 12:50:37

@Nemzeti Dohányos: Nem a ruhán múlik, de a ruha jól indikálja a másik hozzáállását.

"Mikor a Microsoft és az IBM megkötötték az első DOS-üzletet, az MS-esek öltönyben, az IBM-esek farmerban és polóban mentek, mert mindkettő úgy akart öltözni, ahogy a másik."

Ez nem tudom, hogy így volt-e, de ha így is történt, akkor pont azt mutatja, amire én célzok. Mindkét fél igyekezett a másik szokásainak megfelelni.

Valóraváltógép 2013.10.04. 12:51:53

@panaszmuki: Az illem és az udvariasság amolyan idejétmúlt bölcsészhülyeség. ;)

rekszem 2013.10.04. 12:54:36

@Valóraváltógép:

milyen illem milyen udvariasság?

kezet csókolsz? van rajtad pantalló? hát bajuszkötő?

nem? tiszteletlen vagy-e?

kukatr 2013.10.04. 12:55:24

@Valóraváltógép: Azért mert miközben a dresscode mellett érvel, bevallja, hogy a munkahelyén se tartják be. Ez egy kicsit gáz és hipokrata.
Persze ha azt írja, hogy ő személy szerint betartja a szabályzatot (és zavarja, hogy a többiek nem), akkor bocsánatot kérek tőle és újra ugyanannyit ér majd a szava. A világ így működik.

rekszem 2013.10.04. 12:55:45

@panaszmuki:

pont azt mutatja, hogy mindegy miben mentek, mert az egyiknek volt szoftvere, a másiknak meg hardvere

anélkül meg lehettek volna aranysúlytásos süvegben is

2013.10.04. 12:58:38

@kukatr: szerintem nem. Poont arról szól a dolog, hogy a dresscode az esetek jó részében inkább ajánlás, mint ökölszabály, pont ezért nem kéne szirénázni a diákoknak sem. Nálunk sem jár ruhaügyi bizottság, de az a dresscode miatt általánosan elfogadott, hogy túl miniben, cickós felsőben nem dolgozunk. A miénkben olyan is van, hogy kerülendő a komikus mintázatú felső, az ilyennel egyszerűen nem lehet mit kezdeni, kiabálhatnék én is miatta, de lenne értelme? valaki kijön egy humormércével és leteszteli a mintás pólómat? ugyanmár, felesleges hiszti, ez csak a szélsőségek kerülése miatt van.

Ludovikás Levente 2013.10.04. 12:59:14

@rekszem:
Teljesen fogalmatlan vagy. Dress code más egyetemeken is van, itt van egy link csak példának a szabadság hazájából:

www.hamptonu.edu/student_life/dresscode.cfm

2013.10.04. 12:59:19

@rekszem: valószínű, hogy ez elhangzott, csak nem volt foganatja. Most van róla egy papír.

rekszem 2013.10.04. 13:01:25

@Ludovikás Levente:

akkor ha valami valahol szar, akkor gyorsan kövessük?

neked miért nem jó, hogy abban mész valahová, amiben akarsz?

2013.10.04. 13:02:32

@rekszem: a bajuszkötőt alváshoz használták, a többi meg korabeli illem/divat volt. Ma kézfogás van és öltöny. Ez rossz hasonlat volt. A megfelelő helyen te is kezet fogsz( vagy ha kezet nyújtanak, te zsebrevágod a tiédet, és közlöd, hogy ellene vagy a konvencióknak, mert korlátozzák az akaratodat?), és ha olyan helyre mész, ahol mindenki öltönyben van, te is azt veszel fel.

2013.10.04. 13:05:05

@rekszem: nem, ez úgy van, hogy rengeteg helyre nem mehetsz akármiben, viszont nem kötelező odamenned.

rekszem 2013.10.04. 13:05:15

@shitgun:

mivel az illem és a divat is változik, ezért akár még a monokini is lehet üzleti viselet a jövőben

ezt meg nem előírások szabályozzák, hanem társadalmi egyetértés

mint ahogyan egy diáknak a rövidnadrág nyáron társadalmilag teljesen elfogadott, legfeljebb a buzi rektor csőrét bassza, mert ő gondolom a klímás A6-ossal jár mindenhová 10 fokra lehűtve az utasteret

rekszem 2013.10.04. 13:06:12

@shitgun:

sorolj már pár helyet (egynél többet), ahová naponta szoktál járni, de nem mehetsz mondjuk rövidnadrágban?

zobod 2013.10.04. 13:08:48

A kaposvári rektor adott egy öltözködési előírást azoknak a tahóknak, akik maguktól nem tudják, hogy kell viselkedni egy _egyetemen_. Jobban tennék ha megköszönnék. A színészpalánták meg ne ripacskodják túl, még azt hiszi az ember, komolyan gondolják. Nagyon rossz fényt vetne rájuk, ha nem értik miért született az öltözködési előírás. Pláne, ha ők is okai voltak a megszületésének.

Konzervatív0 2013.10.04. 13:11:10

Valójában nem értem miről megy a hiszti.
Ha valaki felsőfokú végzettséggel elhelyezkedik egy cégnél, főleg ha multinál, a legtöbb helyen van dresskód. Magyarul ha kikerül valaki az egyetemi padból és dolgozni akar fel fogja venni akár napi szinten az öltönyt és nyakkendőt, a lányok esetén meg a spagettipántos culák lekerülnek.
Ha egy multinak szabad előirnija mit viseljen a dolgozója, egy egyetemnél sem kifogásolható. Legalább szokják hogy lehányt szétszakad pizsamában nem mehetnek vizsgázni.
Ez ellen lehet kiabálni meg tiltakozni de ez van.
Nem látok semmi kivetnivalót az intézmény öltözködési szabályában.
Akinek nem teszik menjen olyan iskolába ahol lazábbak az öltözködési szabályok.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:12:40

@zobod: @panaszmuki: Nem biztos, hogy a megfelelő hozzáállású emberek tanulnak a felsőoktatásban. Ami elég baj, mert sokba kerülnek, és egyúttal felveti, hogy megéri-e finanszírozni a képzésüket...

rekszem 2013.10.04. 13:14:43

@Valóraváltógép:

mármint kell-e orvos, ha nem öltönyben tanul anatómiát?

2013.10.04. 13:15:26

@rekszem: hogy jön ez ide? Nem mondtam, hogy olyan helyekre járok. Ráadásul szeretem a rövidgatyát, és ahogy mondtam, nem értek teljesen egyet a szabályozással (ami nyilván kábé jövő hét elejéig lesz érvényben), inkább a vizsgaöltözet részével értek egyet, meg azzal, hogy valami alapvető normákat illendő betartani, miniszoknya, túldekoltált blúz, tangapacsker, szakadt holmik, ilyesmi. Ráadásul szerintem az egyetem ezt megkövetelheti, mert nem kötelező intézmény, mindenki szabad belátása szerint dönthet, hogy ezt elfogadja, vagy sem. Az, hogy nekem olyan az életvitelem, hogy kevés az öltözködési korlát benne (ami van, azzal meg egyetértek), nem jelenti azt, hogy minden területen dobjuk a gyeplőt a lovak közé. Egy egyetemen elvárható szerintem a normális, szélsőségektől mentes öltözködés (nem amish divatról beszélek), de tudom, vaskalapos és elnyomó vagyok.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.10.04. 13:16:33

@rekszem: Olyan orvos engem ne vizsgáljon meg, aki az alapvető higiéniás szabályokkal nincs tisztában...

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:16:59

@rekszem: Mármint olyan családból menjen orvosnak, ahol rendesen megnevelték. Talán akkor tényleg "doktor úr" lesz belőle, és nem találomramészáros, vagy körzeti praxisüzér.

2013.10.04. 13:17:46

@rekszem: annyira szélsőségesen reagálsz, az öltöny a vizsgáknál került szóba, senki, sehol nem mondta, hogy órára öltönyben kell járni. Megkérdezhetem hány éves vagy? (Nem genyózás, érdekel.)

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 13:18:13

@Valóraváltógép: Hozzáállás, atyaúristen. Ennek az országnak tényleg maximum gombokat szabad gyártania, többre nem vagyunk hivatottak, ha egy egyetemistánál az öltözködés a fokmérőtök..

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:18:18

@kukatr: Próbáld meg a mondanivalóját nézni, nem a szavait. Ha megy. Diplomásnek készülsz, nemdebár... mert akkor ez IS elvárható.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:19:29

@Nemzeti Dohányos: Neked a gombok vannak az agyadra menve. :) Gyártsad őket akkor, én polgári társadalmat akarok. Polgárokkal, és nem prolikkal.

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 13:19:40

@panaszmuki: Hu basszus, te nagyon súlyosan idióta vagy :))

rekszem 2013.10.04. 13:21:25

@shitgun:

30 elmúltam és több felsőfokú intézménybe is jártam már

vizsgázni vizsgázzon öltöny nyakkendőben akinek két anyja van, csináltam eleget és konkrétan egy kreténség

meleged van vagy fázol, fojtogat a nyakkendő, kényelmetlen, de legalább a tanár nincsen öltönyben

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.10.04. 13:21:54

@Nemzeti Dohányos: Konkrétan miért is? Te szeretsz pl. gombás körmű hentestől vásárolni?

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:22:14

@shitgun: Valaki, talán Kotász írta feljebb, hogy nem csak a vizsgákra vonatkozott. De akkor sincs benne semmi olyan, ami ne lenne normális esetben természetes.
Nyilván lehettek előzményei, és nyilván ésszel fogja alkalmazni mindenki. De fogja. És remélem hogy nem csak itt.

rekszem 2013.10.04. 13:22:23

@panaszmuki:

huh..... kemény vagy, vagy mint a vídia :)

rekszem 2013.10.04. 13:23:43

@panaszmuki:

ööö... nem az kap mindenféle gombát akinek bepállik a mindene?

régen tudod kik használták a hajvakarót?

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:23:56

@rekszem: @Nemzeti Dohányos: Ha továbbmentek az izomszagú irányba, most szólok, hogy én lemaradok. Szerintem nem csak én. Aztán teljes egyetértésben veregethetitek egymás... vállát. :)

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:25:03

Amúgy szerintem a szakérettségikkel rontották el az egészet. :D

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 13:25:15

@panaszmuki: Mert a képzettársításaid betegesek és logikátlanok.

kukatr 2013.10.04. 13:25:26

@shitgun: A kerülendő és tiltott (melynek szankció vannak) között óriási a különbség.

De nem ezért ellenzem az egyetemi ruhakódot. Hanem azért, mert akármennyire is nehéz elfogadni, az egyetemisták ügyfelek, szolgáltatást vesznek igénybe. Az oktatás nem szivarklub kötelező fehér csíkos nyakkendővel, hanem egy igen fontos érték, melyet nem 'szűrhetünk' öltözet alapján.

Másrészt, meg nem az egyetemen kellene nevelni, ott már egy kicsit késő.

rekszem 2013.10.04. 13:25:29

@Valóraváltógép:

nem értem amit írsz, de nem baj, nem kell magyarázni :)

2013.10.04. 13:26:04

@rekszem: akkor kábé egyidősek vagyunk, érdekes a nagy véleménykülönbség. Én is öltönyben vizsgáztam, és sose volt bajom vele, sőt, mindig urasan éreztem magam benne, mert öltönyt csak vizsgákra vettem fel, egyébként rokkeres outfitem volt. A mai napig szeretek öltönyben lenni, elegánsnak, urasnak érzem, igaz évente kábé 3-4-szer veszek fel öltönyt, nem vagyok nagy színházbajáró, és esküvő/temetés is kevés van hálisten a környezetemben:)

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 13:27:13

@panaszmuki: Nem öltönyben tanult anatómiát - alapvető higiéniás szabályok.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:27:37

@rekszem: Ez eddig is így volt. Nem baj, nem is fogod, elkéstél vele. Téged leírtunk, majd integetünk neked. A meccs azokért zajlik, akik még fiatalok, még formálhatók, még nem menthetetlenek, és nem rohadtak hozzá a saját pokluk rögvalóságához.
Egyszóval akár ki is szállhatsz.

zobod 2013.10.04. 13:27:39

@Valóraváltógép: önmagában nincsen azzal semmi gond, ha valaki olyan közegből érkezik, ahol nem tanulta meg. Fogadja el a hendikepjét, és tegyen meg minden a leküzdésére. A gond azzal van, ha a kikéri magának, hogy őt valami egyetemi polgárnak megfelelő viselkedési - aminek része az öltözködés - szint meglépésére rászorítsák. Ha egy válságrégió egykori tanítóképzőjéből, meg néhány kihelyezett agrárkutató intézetből egyetemet fabrikálnak, akkor próbáljanak már felnőni a lehetőséghez a hallgatók is.

2013.10.04. 13:28:18

@kukatr: "Másrészt, meg nem az egyetemen kellene nevelni, ott már egy kicsit késő." - hát ebben egyetértünk, ha mindenki nevelve érkezne, nem lenne szükség hülye dresscode-okra sem. Azért nem lehetetlen még az egyetemen sem egy kis utólagos nevelés, egyébként is tanulni jár oda az ember, hát akkor ilyesmi is ragadhat rá, hasznát veheti az alkalomhoz öltözés fortélyainak a későbbiekben.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.10.04. 13:28:49

@Nemzeti Dohányos: Az emlegetett dress code nem csak az öltözködést próbálja szabályozni, hanem az ápolatlanságot is igyekszik száműzni.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:31:17

@zobod: így van. Amit leírsz, az azért van, mert nem érzi hendikepnek. És pontosan ezért kell bennük tudatosítani, hogy ők vannak eltájolva.
Ha elegen viselkednek körülöttük normálisan, talán eljutnak oda, hogy cikinek érzik a saját slamposságukat. Vagy megint lesz egy brahiból csőlakó lázadó generációnk, mint a hetvenes években. :))
Lehet hogy jót tesz majd nekik.

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 13:31:55

@Valóraváltógép: Most ezt úgy írod, mintha hiányoznál. Főleg, hogy párral lejebb már te küldözgeted rekszem-e :D

Ludovikás Levente 2013.10.04. 13:33:06

@rekszem:
Nem szeretem a túl szigorú szabályokat, például kimondottan utálom a nyakkendőt, pláne miután olyan munkakörben voltam ahol kötelező. De azért vannak józan határok, amit vagy betart mindenki vagy szabályozni kell

Azzal, hogy pucéran tiltakoztak páran, szerintem pont azt erősítették meg, hogy maguktól nem tisztelnek semmi határt, és így - akarva vagy sem - a szabályozás szükségességét erősítették meg

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 13:33:25

@panaszmuki: Az ellen senki sem küzd, tehát kár belelátnod minden egyes hsz-be, amibe bele akarsz kötni.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:33:26

@Nemzeti Dohányos: Igen, azon pont most gondolkodtam el... hibának érzem, hogy lementem a srác szintjére. Volt valami mondás is erről a sárral meg a disznókkal. :)

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.10.04. 13:35:46

@Nemzeti Dohányos: Az sincs benne a dress code-ban, hogy az előadáson is öltönyben kellene ülni.

kukatr 2013.10.04. 13:35:47

@Valóraváltógép: Meg tettem, ne aggódj, de nem értek egyet vele.
Van diplomám.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:36:02

Bocsáss meg rekszem, nagyon gonosz dolgokat írtam neked. Nem tehetsz róla, hogy hol nőttél fel.
Természetesen maradhatsz.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.10.04. 13:36:33

@Valóraváltógép: "srác"
Ehhem.
Egy kicsit már kinőttem abból, hogy "srác". ;)

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:36:51

@kukatr: Értem... hát, sajnálom.
A "megtettemet " egybe írják.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:37:27

@panaszmuki: rekszemről volt szó, nem Rólad. :D

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 13:40:43

@panaszmuki: De a rövidnadrág benne van. Szóval majd olyan orvos fog műteni, aki a tökeit vakargatja előadásra figyelés helyett, mert 30 fokban bepállott a farmerbe. De a bigott konzervatívok legalább boldogak lesznek, hurrá!

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:41:34

@Nemzeti Dohányos: Fürdeni kell. Rendszeresen, és nem hetente. Akkor nem pállik be. :)

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 13:44:47

@Valóraváltógép: Tudod egy orvosi nem büfészak, ahol egyhuzamban fél óránál többet nem kell bent lenni.

kukatr 2013.10.04. 13:45:50

@kukatr: @Valóraváltógép: Váááá! Nyelvtantanárom forog a sírjában. Bocsánat: megtettem a helyes természetesen.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:45:59

@Nemzeti Dohányos: Naponta egyszer elég. Próbáld ki, menni fog.

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 13:47:14

@Valóraváltógép: Ehh, barom. Akkor most mész pityeregni, ugye? :) Fentebb még ezt ígérted.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:47:31

Azért vannak itt kemény lemaradások. A wc papír használata mindenkinek világos, vagy arra is térjünk ki?..

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:48:57

@Nemzeti Dohányos: Rólad meg lassan az az érzésem, hogy a rektorbácsi haverja vagy, aki azért jött, hogy bemutassa a tipikus tahó ifjoncot... ha eltaláltam, nagyon jól csinálod. Remélhetőleg ennek lesz nevelő hatása! :)

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.10.04. 13:49:06

@Valóraváltógép: Akkor bocs, nem néztem, hogy melyik hozzászólásra válaszolsz. :(

@Nemzeti Dohányos: Nézd, és egész nyáron minden hétköznap hosszú nadrágban járok, mégsem pállik be a tököm. Mondjuk nem szűk farmernadrágban és nem is filc vastagságú szövetnadrágban járok.
Hozzáteszem, a legmelegebb hónapokban mintha nem lenne egyetem.
Kánikulában tényleg lehetne engedni ettől függetlenül a rövidnadrágot, de ha meg ott azt mondanák, hogy teszem azt 30 fok felett, akkor meg azon menne a sírás, hogy miért nem 29 foktól.
A 29 foktól engednék, akkor meg miért nem 28-tól.

Valóraváltógép 2013.10.04. 13:54:59

@panaszmuki: Sebaj. Úgy látom, egyes diplomásokat azért itt is egyből átképezhetnénk OKJ-s kondásnak. Ott talán nem találkoznának olyan életidegen jelenségekkel, mint a dresscode. :)

peter3374 2013.10.04. 14:11:29

Azért az jellemző, hogy, a szinézképzősök reklamálnak a legjobban, rájuk amúgy is nagy szükség van a többi főként munkanélkülit képző szak mellé Kaposváron, arra jók csak, hogy egyrészt egy csomó semmirekellőnek lehet fizetést adni, mert "tanítanak" ott meg el lehetett baszni pár milliárdot, mert a város legégetőbb problémája, hogy a színészképzőnek legyen saját színháza....
Ha meg valakinek nincs magától annyi esze, hogy egy vizsgára normálisan felöltözzön annak úgyis mindegy, bár a legtöbbnek aki odajár amúgy sincs sok esze, csak meg kell nézni a képzési jegyzéket, épeszű ember nem megy ezekre a szakokra, mint andragógia, alkalmazott látványtervezés, biztosítási specialista, elektronikus ábárzuolás, fotográfia, informatikus könyvtáros, szabad bölcsészet, stb. stb....

Nemzeti Dohányos 2013.10.04. 14:23:05

@panaszmuki: És teljesen jogos lenne a sírás. Ha bigotték 30 fokban túlélik, hogy valaki rövidnadrágban megy, akkor 29 fokban miért fáj nekik?

encir 2013.10.04. 14:57:25

Tulajdonképp nagyon szomorú, hogy egyáltalán ki kellett ezt adni - hogy felnőttnek nevezett emberek maguktól képtelenek a helynek, alkalomnak megfelelően öltözködni. Gondolom, már túlcsordult a pohár.

Netuddki. 2013.10.04. 15:48:08

@jobbdemokrata: "Király mondat! Akkor most citáld ide, hogy a rektori döntést a Fidesz hozta!"

Nem jó a megfogalmazás. Helyesen:
A rektori döntést a fidesz által odamutyizott illető hozta...

Netuddki. 2013.10.04. 15:49:59

@encir: Oszt' azt te honnan tudod, hogy azért kellett kiadni?

Kámasuka 2013.10.04. 16:21:43

Az valahogy kimaradt, hogy a dresscode a VIZSGÁRA szól.

Ami kb. a világ legtermészetesebb dolga, jobb helyeken nem kell előírni.
Az ellenzékiek az első melóhelyen gondolom stranpapucsban bizonyítják az intellektusukat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.04. 17:34:27

Az öltözködési szabályzat önmagában nem gond, a problémát az okozza, ha túlkapások vannak benne. Például elő lehet írni, hogy nincs strandpapucs, nincs rövidnadrág és a szoknya minimum térdig ér, de nem lehet kiskosztümöt kérni és megszabni az öltöny színét.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.04. 17:36:31

@BenFranklin: Nem csak vizsgára szól. Előírták a hétköznapi, ünnepi és vizsgán viselendő öltözetet is.

Kámasuka 2013.10.04. 17:38:07

Majd inkább vmi hiteles forrásból kell megtudni mi volt/hogy volt.

Elég erős csúsztatás, hogy az iskolában írnak elő dresscode-ot, ami nem igaz.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.05. 12:51:10

@BenFranklin: Egy blog kommentjének hiszel vagy elolvasod, miről van szó? Van külön utasítás oktatóknak és diákoknak, férfiaknak és nőknek, hétköznapi és vizsga/rendezvényi viseletre.

srv-etrweb01.ke.hu/etr3/download.aspx/Docs/0/10300/2013._evi_4._sz._rektori_utasitas.pdf

FxNet 2013.10.18. 15:08:48

A dresscode-nak megvan az előnye is, például nincs külömbségtétel a diákok közt anyagi helyzetük alapján, mert amikor a diákok saját ruhájukban járnak, egyesek szebbeket engedhetnek meg maguknak, mások meg nem, hátránya viszont az, hogy ezáltal hátrányba szorul a személyiség kibontakozás, mert mindenki ugyanolyan.
süti beállítások módosítása