Laodumin

Románia és Orbánia

2013.08.13. 00:02 | Laodumin | 35 komment

Köztudott volt, hogy a külhoni polgárok szavazati jogának megadása elszabadítja a határokon átívelő nemzeti szarkeverő versenyt, és egyre gyakrabban fognak feltűnni a szavazatokért marakodó politikusnak nevezett nemzeti hiénák a szomszédos országokban. Félreértés ne essék: addig testvér a külhoni magyar, amíg pogány bálványként dicsőíti a Semjén ülepe alá tenyésztett keresztény lovat vagy önként és dalolva részt vesz a magyar popikon (egyébként ufonauta) részvételével havonta megrendezett Fidesz Pride-on.

Orbán Viktor (Emese zabigyerekének, Álmos vezér féltestvérének ükunokájának másik balkézről való gyerekének egyenes ági leszármazottja; és az össznépi magyar reinkarnációs lista élén álló örökké jelenvaló) erdélyi utazásai kétséget kizáróan Kőrösi bácsi élménybeszámolóival vetekszenek, hatását tekintve azonban messze túlszárnyalhatják. Orbán Viktor az erdélyi magyarság első számú gyűlölője (Vona nevezetű kisöccsét most tegyük félre, mint Morvai asszony a józan ítélőképességét), ugyanis szinte hihetetlen, hogy egy alapvetően szabad világban igyekszik egymásnak uszítani románt és magyart. Azokkal a magyarokkal igyekszik kitolni, akiket még Ceausescuék sem tudtak teljesen megtörni, tehát bízom abban, hogy Orbán rosszindulatú hepciáskodásán hamarosan túlteszik magukat.

Ha Basescun múlik, akkor ez biztosra vehető, aki nagyon helyesen igyekszik kivenni Orbánék kezéből a gyeplőt. Mindenesetre nekünk olyan vezetőnk jutott, aki szívesen beleavatkozik egyébként baráti országok belügyeibe, levezényli az ottani kisebbségpolitikát, és adott esetben teremt ott is százmillió munkahelyet.

A Fidesz erdélyi terjeszkedésének és autonómia követelésének egyetlen célja van: lehetőség szerint bezsebelni a szavazatokat; és megfelelő, még kiaknázatlan földterületeket szétosztani a kiskirályoknak, lerabolni a magánnyugdíjpénztárakat, beletenyerelni a trafikbizniszbe, és persze új építési lehetőségeket biztosítani közgépéknek. Ennyire nemzeti a mi hiénánk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://laodumin.blog.hu/api/trackback/id/tr835458334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2013.08.14. 18:47:45

Úgy látszik sokaknak örök tragédia marad a határon túliak szavazati joga.

Frőczy Sanyi 2013.08.14. 18:57:41

Nos, remélem tényleg igaz a messzeföldön híres csavaros erdélyi észjárásról szóló anekdoták és átlátnak a szitán az atyafiak. Mert valljuk be, mirõl is szól ez az egész: átjárnak ezek a nemzeti szarkeverõk Erdélybe kavarni egy jó nagyot, erre a románok besértõdnek és magyarellenes kijelentéseket tesznek, amelyektõl nemzeti pávatáncosunk majd jól megvédi õket (szóban). Jól megcsapkodja a csalánt az erdélyiek farkával, mert végül rajtuk csattan az ostor. Amíg a román szélsõségesek alá adjáka lovat, nem lesz normális a viszony.

Arisztogatya 2013.08.14. 19:03:26

Nem szivesen adtuk at a teruletet Romanianak, hat tessek viselni a kovetkezmenyeit ugyebar. Es nem kell behuznunk a farkunkat, ahogy ezek a balosok mantrazzak mar evek ota...

regress 2013.08.14. 19:12:40

viktorék rosszabbak mint a hiénák.ha a dögevők jóllaktak,másnak is hagynak.ezek a tetvek nem,

énisfélek 2013.08.14. 19:13:00

Ha kormánynak az volt a célja, hogy a Magyarországon élő szavazók meggyűlöljék a határon túl élő szavazókat,
akkor a cél kezd megvalósulni.
...hiszen ők tét nélkül szavazhatnak, őket nem érinti az, hogy a szavazásuk eredményeképpen az országon belül élők mekkora szarba kerülnek. Füstadó, levegőadó, napsütésadó, még egy tolvaj kormány, stb. - őket mindez nem érinti.

nandras01 2013.08.14. 19:15:45

@Arisztogatya: sőt!
a nyékládházi biciklis huszárok azonnal támadják meg romániát!

kedves, nagyoneccerű barátom!
az, hogy szívesen, vagy nem szívesen adtuk át a területet, jelen időben tökéletesen indifferens. azonban nem kell olyan nagyon meglepődni, ha -miután orbán&co elmegy erdélybe hepciáskodni, egy idő után teleszalad a hócipője a román illetékeseknek és válaszolnak.
tudod, amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten...

regress 2013.08.14. 19:16:40

@Arisztogatya: és kárpátaljával mi van?ott nem élnek magyarok? álszent, köcsög képmutatók,

2013.08.14. 19:17:21

Két külön problémát érzek a posztban.
Az egyik a szavazati jog amiről most ne nyissunk vitát, tény, hogy jelen formájában nem feltétlenül igazságos és valójában eléggé felesleges.
A másik a kisebbségpolitika általában - azzal semmi gond nincs ha végre valaki felszólal, ha gáz van. Mert sajnos Románia is a többség diktatúrája ahol épp annyit engednek meg a kisebbségeknek amennyit Európa lenyel, és azon kívül ugyanúgy folytatják az asszimilációs politikát mint ahogy mindig tették, a rendelkezésre álló eszközökkel.
Nem kell szegény románokat megvédeni, mert irtó egy paranoiás népség, aki mellesleg az egysejtűekkel egyidős és mindenhol mindenben első volt.

Arisztogatya 2013.08.14. 19:23:21

@nandras01: Kedves Nagyonegyszeru akarki, Majd levagok a telkedrol egy jo darabot es morogni fogok ha eljosz a kertedet gondozni, mert az mar nem a tied, indifferens h a tied volt. Balek.

Arisztogatya 2013.08.14. 19:26:49

@regress: Most az a baj h Orban elment, vagy az h csak oda ment el. Sapka vagy nem sapka?

nandras01 2013.08.14. 19:27:51

@Arisztogatya: ha azt hiszed, hogy most elkezdek veled vitatkozni, akkor nagyon tévedsz.
quod dixi dixi.

faszén 2013.08.14. 19:27:55

A román kormányfő intézkedjen a szarkeverés ellen.
Nagyon is igaza van.

Arisztogatya 2013.08.14. 19:29:17

@nandras01: Te kotottel belem te fasz. Nem varok toled semmit.

anyadmajma 2013.08.14. 19:31:29

@Arisztogatya: Ja, te kis buzi náci, támaszd fel a labancbérenc Horthyt, hátha megint eladja az országot a náciknak, oszt majd mink meg jól kirobbantjuk a III. világháborút vele.
Gyökér vagy te, úgy ahogy vagy. Ez a fasz hazaáruló tolvaj fidesz meg máshol is többet árt, mint használ, nem csak itthon.

Arisztogatya 2013.08.14. 19:33:19

@anyadmajma: Te meg egy elbaszott genkollekcio, ugy nagyon tudsz a semmirol bofogni.

Kelly és a szexi dög 2013.08.14. 19:38:42

Tudomásul kellene már venni, hogy a jelenlegi országhatáron túl is élnek magyarok!

Sonyó · http://sonyo.blog.hu 2013.08.14. 19:47:29

Persze Basescu ugyan úgy mint a magyarok, szerbek, moldávok és ukránok felé küldözgeti az állampolgársági jogokat, itt meg szó szerint szemétkedik.

anyadmajma 2013.08.14. 19:54:34

@Kelly és a szexi dög: Élnek hát, szerencsétlenek. Szar nekik, de ha a kormányuk asztalára szarunk, nem hiszem, hogy sokat javítunk vele a helyzetükön.
Kettős állampolgároknak autonómia? Nincs az az ország, amelyik ebbe belemegy.
Romániában jelen pillanatban a lakosság kevesebb, mint 10%-a magyar, és ebben már benne vannak azok a cigányok is, akik magyarnak vallják magukat. Szomorú, de így van.
Mi lenne a reakció, ha Magyarországon egy kisebbség elkezdené verni az asztalt, hogy nekik autonómia kell?

Arisztogatya 2013.08.14. 20:03:12

@anyadmajma:
Par megjegyzes te nagyon egyszeru. Megis, h is szartunk a kormanyuk asztalara?? Logikad szerint a semmitteves az igazi segitseg. LOL

Szekelyfoldon 90% a magyarok aranya.

Ugyanmar, megis mi lenne a reakcio, ha egy kissebseg autonomiat akarna itt? Semmi Megis kit zavarna? Talan valakinek rossz a lelkismerete itt Mo-n?

itchap 2013.08.14. 20:13:17

Emlékszem ezekre a mocskos képmutató férgekre, hogy imádkoztak az általuk POLITIKAI CÉLBÓL ÉS NEM A KÜLHONI MAGYAROKÉRT összehozott népszavazás után, az elárult emberekért. És volt, aki ezt elhitte nekik (rengetegen!). (ja és a vizit és tandíj, ugye...tessék csak most megnézni mi a helyzet.) És Mikola doktor híres mondata, ésatöbbi ésatöbbi.
Bele kéne már nyugodni, hogy Európában élünk mind! És a NEMZETI szót is a nemzetre használni végre újra, és nem azokra, akik Orbán seggét nyalják!
Kokárda és magyar zászló ugye? Én uniós állampolgár akarok már végre lenni, nem pedig részese ennek a kutyakomédiának!

csavardi 2013.08.14. 20:22:52

Én már nagyon vártam , hogy Orbántól is megkérdezi valaki odaát : " Mi ez a virtsaft uraim" ?

anyadmajma 2013.08.14. 20:59:00

@Arisztogatya: Te meg életedben nem jártál még Romániában, azért beszélsz ekkora baromságokat, fotelforradalmár vagy te is, mint az összes troll haverod/munkatársad

Arisztogatya 2013.08.14. 21:01:31

@anyadmajma: Te meg Szekelyfoldon nem jartal meg, mert nem beszelnel ekkora baromsagokat!

Arisztogatya 2013.08.14. 21:02:50

Amugy tipikus h Romaniat irsz, mikor irhattal volna Erdelyt is. Suttyo.

anyadmajma 2013.08.14. 21:04:55

@Arisztogatya: Baszod, azt Romániának hívják, és ott románok laknak, akár tetszik, akár nem. SZékelyföld meg Erdély elég kis része, te ostoba barom.

Arisztogatya 2013.08.14. 21:14:18

@anyadmajma: Hivd csak Romanianak, ha neked az olyan kedves. Azt meg nem allitottam h Erdely azonos Szekelyfoldel, te nagyonegyszeru.

Konzervatív0 2013.08.14. 21:26:04

Nagyon is helyes ha egy kormányfő támogatja az idegenben rekedt nemzettárasinak az autonomia törekvéseit. Ez a dolga.
Ha annak idején kevésbé szerencsétlen módon nem csatolják el tülönk amit elcsatoltak akkor most pont ezt mondanám az itt rekedt idegen nemzetiségek esetén is. Nem igazán értem hogy mi ezzel a baj, számos példa és gyakorlat van rá a világban, és azt sem igazán értem miért félnek ugy tőle a románok mint ördög a keresztviztől.
Mindemellett megjegyezném, hogy ha ebből konfliktusok vannak azokat fel kell tudni vállani mind a 2 félnek. Ahhoz hogy behúzzuk a fülünket farkunkat nem kell kormány meg nem kell semmi. Talpnyalósághoz csak nyelv kell. Lehet ugy is élni hogy mindig sáros az ember szájaszéle, csak kérdés érdemes-e.

A fent huhohó urak szerint mi a nemzetiség politika? A magyar falutáblákat lerveszik a tótok.... jaj hát így jártunk. Az állampolgárságot elveszik attól aki felveszi a magyart (érdekes más kettős állampolgárokkal pl szlovák/izraeli nem volt gond) .... jaj hát így jártunk. Ha romániában kikötik hogy egy magyar rendezvényt nem redezhetnek meg mert diszkriminativan magyar, és minimum 3/4 román nyelvű árus megjelenését irják elő... jaj hát így jártunk, és ne szóljunk egy szót sem emrt megharagszik véletlenül valaki, és elfelejti idetartani a talpát hogy kedvünkre nyalhassuk...
Mit szólnátok kedves barátaim ha itt Magyarországon egy cigánybált betiltanának mert diszkriminativan cigány és előirnák hogy minimumm 3/4 rész magyar zenekar szolgáltathat zenét?
gratulálok, talpnyalásból jeles...

Szamiz67 2013.08.14. 22:03:07

Sok olvasata lehet ennek magyar-román politikai feszkónak, de nekem valahogy mégis az a kép a legélesebb, ahol magam előtt látom Orbánt és Basescut, ahogy egymás hátát lapogatják nagy megelégedettséggel, hogy,
Hitted volna Viktor/Traian szétloptuk az országot, megyényi birtokaink után felmarkoljuk az EU-s támogatásokat, minden kormányzati, önkormányzati, EU-s projekt nekünk tejel, közben milliók vannak kilátástalan élethelyzetben, vagy költöztek külföldre, de ez a jobb, bal szöveg, meg ez a román-magyar feszkó még mindig milyen remekül leköti a szavazókat.
Most őszintén Vonáék mi érdemlegeset tudnának mondani a cigányozáson, zsidózáson, meg a határon túli témákon kívül, Orbánékhoz nem nyúlhatnak (MNyp, választási törvény, földbérlet, trafik, Közgép, nekem nem rémlik, hogy belefeküdtek volna bármelyik témába úgy tisztességesen... ) , akkor mi marad szegényeknek, ami a fizetős parlamenti, EU-s állásokban tartja őket?

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.14. 22:06:41

@Konzervatív0:

És egyszer még azt is megérjük, hogy a Kedves Vezető az ilyen problémákat próbálja megoldani. Mondjuk az macerásabb, meg kevesebb szavazat származik belőle, mint a mostani 'kicsit vigyorogva hergeljük a románokat, hazafutunk Pestre, amikor az erdélyi magyarokon csattan, akkor meg vérző szívvel megvédjük őket szóban, mert nekünk annyira vérzik értük a szívünk szóban' hozzáállásból.

komplikato 2013.08.14. 22:08:43

@Arisztogatya: Mivel Erdély területén valamikor 1690 és 1700 között lett román túlsúly (50%+) valamint a románok nagyon igyekeztek asszimilálni őket, nem kicsit kétkedek benne, hogy Székelyföldön 90% lenne az arány. Másrészt jó, hogy külön említed Székelyföldet, mivel az azon kívül élő NEM székely magyarokat eléggé aggasztja, hogy kimaradnak az autonómiából, már ha lesz ...
Ezen felül a poszt arról szól, hogy sima politikai haszonszerzésből az ott élő magyarokra uszította drága jótevő vezérünk a románokat, még ha itt egyesek szépíteni próbálnak is.

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.14. 22:13:35

@komplikato:

Melyiket lehet jobban skandálni: 'fáj a szívem a székelyekért', vagy 'fáj a szívem az erdélyi magyarokért'? :)

(Amúgy persze tudjuk, hogyan kezelte ugyanez a nagymagyarkodó réteg a székelyeket 1920 előtt.)

Arisztogatya 2013.08.15. 00:30:16

@komplikato: Erdekes ez a mentalitas, ami mindet cselekedet mogott valami hatso szandekot feltetelez. Egyebkent 2010-ben ez a sertodott roman meg ott mosolygott Orbannal Tusvanyoson. NA, akkor ki is akar itt toket csinalni az erdelyi magyarokbol?

fehérfarkas 2013.08.15. 01:13:42

@Arisztogatya: "Szekelyfoldon 90% a magyarok aranya.
Ugyanmar, megis mi lenne a reakcio, ha egy kissebseg autonomiat akarna itt? Semmi Megis kit zavarna? Talan valakinek rossz a lelkismerete itt Mo-n?"

És akkor mi van? Erdély más részein meg sokkal kisebb az arányuk, ráadásul összeséggében azok a magyarok vannak többségben Romániában (hiszen nemcsak Erdélyben, de még Havasalföldön is vannak magyaráok: a csángók). Vagy talán ők már nem is magyarok, mert nem székelyek? Vagy talán ők már nem is magyarok, mert kisebbségben vannak a területükön? Vagy talán ők már nem is magyarok, mert nem követelnek autonómiát (hanem csak a kisebbségi jogaikat akarják gyakorolni, és nekik ez is elég)?

Tudod, van egy székelyföldi magyar ismerősöm, aki amikor legutóbb ide látogatott Pestre, akkor az ismerősömék lakásában a falon kint volt a székely zászló. Megkérdezték az ismerősömék, hogy mit szól hozzá? Azt hitték, hogy majd milyen jó fejnek tartja őket, és átjárja majd a nemzeti büszkeség érzése. Tudod mit mondott ez az igazi székely ismerősöm nekik? "Na és? akkor mi van? Az csak egy zászló. Nem kenyér, hogy jól lehessen lakni vele."

Ráadásul ez a székely ismerősöm ráadásul vallásos is, és az egyik alkalommal a vállásos rendezvényre a közös pesti barátaink egy nagy magyarkodó politikust is elhívtak (olyat aki Erdély visszacsatolásáról meg egyebekről beszél). Tudod mi volt erre az erdélyi ismerősöm válasza? "Gusztustalan, hogy a vallási rendezvényt politikai célra kisajátították, és a rendezvény vallási jellegét ezzel meggyalázták."

Csak remélni merem, hogy az székelyen és az erdélyi magyarok többsége ilyen racionálisan gondolkodó, akit nem lehet populista soviniszta lózungokkal átverni, mert átlátnak a szitán.

fehérfarkas 2013.08.15. 01:30:34

@Konzervatív0:

Talán, ha nem utáltatná meg Orbán és társai Magyarországot a szomszédainkkal, akkor az ott élú határon túli magyaroknak is jobb lenne a szülőföldjükön a helyzete, és nem néznék le őket, mint egy...

De fölösleges is folytatnom, hiszen már az itthoni magyarok jelentős része is utálja ezt az országot, és ha nem lenne gazdasági válágválság miatt egyre kevesebb munkahely nyugaton, akkor már az lenne kírva a határon, hogy "az utolsó kapcsolja le a villanyt!".
Ez az amit elért Orbán Viktor és a 1,5 millió törzsszavazója (és még további pár millió megtévesztett ember) által éltetett unortodox szabadságharcos politika. Orbán Viktor elérte, hogy most már a 2. legnagyobb magyar város nem Debrecen, hanem London.
Erről jut eszembe, hogy a határon túl élő magyarokba az angliában, Németországban, Amerikában, Franciaországban, Hollandiában élő magyarok talán nem tartoznak bele? Ja, hogy a többségük Orbán elől ment oda, mert ott van munkahely, tisztességes fizetés, és emberi megbecsülés, itt meg aki nem a Fidesz-Simicska-Nyerges hűbérese/vazallusa, az elszegénedésre van ítéltetve? Ezért ők már nem is magyarok?
Pedig az lenne az gazi nemzetpolitika, ha a magyaroknak nem kellene tömegesen elhagyniuk a saját országuzkat. És nem a nácik, nem a komcsik, nem a törökök, nem a Habsburgok miatt, hanem Orbán miatt. Többen hagyták el az országot az elmúlt 3 évben, mint a rendszerváltás és a 2010-es kormányváltás közti időkben összesen (200ezerről 500ezerre nőtt a külföldön élő magyarok száma 3 év alatt).

Az meg külön vicc kategória, hogy a Fidesz-kormány a magyarországi hivatalos foglalkoztatottak adataiba a külföldön dolgozó magyarokat is beleszámítja (és ezzel dicsekszik, hogy nőtt a foglalkoztatottak száma;
miközben a Magyarországon a piaci szektorban csökkent a munkahelyek száma, de a Fidesz a közmunkát és a külföldön hivatalosan bejelentve /vagyis nem feketén/ dolgozó magyarokat is a magyarországi foglalkoztatottság növekedésébe számolja bele).
süti beállítások módosítása